måndag 30 januari 2012

Nothing to it, but to do it !

Måndag och gym. Var riktigt trött i morse då jag klev upp! Blev nog lite för sena kvällar i helgen med film och serier. Och jag är ju sådan att börjar jag se en film så vill jag inte pausa den och sen fortsätta se dagen efter. Så det blev lite för sent både fredag och lördag kväll ! Måste nog sätta upp en egen regel att jag ska inte vara uppe längre än till 11 känns det som eftersom jag behöver all vila jag kan få. Och den bästa sömnen såklart som jag personligen tycker att jag får om jag går och lägger sig före...Ja helst 10 faktiskt om jag ska vara riktigt sträng mot mig själv ! Det är ju då man växer, måste skärpa mig med tiderna! Tog mig iaf upp ur sängen tillslut och gjorde mig i ordning för frukost och skola. Frukosten bestod som vanligt utav 1 gröttalrik, 1 tallrik med fil och flingor, 3 grovmackor och en kopp kaffe ! Har börjat äta mer och mer, skulle vilja få tag i en våg så jag kan se hur mycket jag gått upp i vikt för det känns verkligen som att jag gjort det ! Efter frukosten var det dags för filmtime ! :) Vi såg på "Hur många lingon finns det i världen?" och pratade sen lite om den. Sen var det dags för lunch som bestod av ris och kassler vilket inte var någon höjdare ! Men men det var bara att lasta på med mat ändå ! Sen var det bara två timmar kvar av skoldagen och dom gick ganska segt faktiskt! 15:00 och det var dags att dra till gymmet! Det var riktigt trångt i gymmet idag! 7 pers på kanske totalt 15-20kvm... Så jag hade lite tur att jag inte behövde några vikter eller skivstänger idag! Utan idag var det Dips, chins och mage !

Började med 10 minuter rodd som uppvärmning

Dips 5x max
Chins 5x max
Raka crunches x3
Russian twist med viktskiva x3

Dipsen kändes inte bra idag, låg långt under vad jag brukar prestera! Ca 10 reps under genom alla 5 seten. Axeln kändes däremot fräsch, spökade lite dom två-tre sista repsen i femte setet men inga problem annars.

Chinsen kändes inte heller bra, låg ungefär 5-6 reps under vad jag brukar prestera i alla 5 seten också!

Raka Crunches, där köttade jag på ordentligt ! Körde 20 reps mer varje set en vad som egentligen stod på schemat så jag var helt slut när jag var klar med den övningen.

Russian twist gick segt. Jag ökade med 5 kg sen förra veckan. 5 kg, ja det kanske låter lätt men det är TUNGT när man kört ca 150 raka crunches med vikt kan jag lova !

Dagens träningspass får 3/5 hantlar!

Nu ska jag skriva klart i träningsdagboken och utvärdera träningspasset sen gå och äta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar