tisdag 10 januari 2012

En kort presentation

Tjenare ! Jag heter Mattias Johansson och är nyfyllda 22 år. Bor just nu i Skellefteå där jag studerar till Personlig assistent. Jag är en nykomling i Team Pure fitness som kommer börja satsa på att tävla inom FitnessFive. Jag har idrottat i stort sett hela mitt liv. Började med Hockey då jag var 8-9 år och spelade i 3 år som sen gick över till att bli Hockeytränare när jag var 17 år. Jag spelade då samtidigt fotboll vilket jag gjorde i ungefär 4 år. Jag slutade med fotboll då jag tappade viljan att fortsätta av olika anledningar. En av dom var att jag i slutet började känna att jag vill träna och tävla i något där enbart min egen prestation kommer räknas. Det var där kampsporten kom in i bilden. Jag började då med MMA när jag var ungefär 19 år. Som sedan gick över till Thaiboxning pga en axelskada som jag ådrog mig på en MMA träning. Både MMA och Thaiboxningen fick mig att känna att det är jag som bestämmer hur resultaten kommer bli vilket jag inte kunde kontrollera på samma sätt i Hockey och Fotboll vilket kändes skönt. Jag har nu tyvärr fått lägga handskarna på hyllan pga det blev alldeles för långt att åka från Skellefteå till Umeå för att träna. Jag gick då tillbaka till att gymma vilket jag också gjort lite till och från men alltid tyckt varit jätteroligt! Jag fick ganska nyligen tanken att börja tävla i F5 kanske inte är en så dum idé. Så jag kikade närmare på det och har nu bestämt mig för att börja tävla i det vilket känns riktigt utmanande! Precis vad jag letar efter, utmaningar !
Jag ser verkligen fram emot detta och det är också jättekul att även vara stolt medlem i ett tävlingsteam !

Jag har säkert glömt något men det kommer säkert dyka upp här på bloggen.  

Nu ska jag ut på en promenad med vovven :) 


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar