fredag 27 januari 2012

Kvällspass

Hej hallå! Fredag och helg riktigt skönt! Fick ca 9 timmars sömn i natt så idag har varit en bättre dag än vad torsdagen var! Började som vanligt med aminosyror och en ordentlig frukost som bestod av en gröttallrik, en tallrik med fil och flingor, 3 mackor och en kopp kaffe ! :) Slutade 13:10 idag som vanligt på fredagar skönt! Sen sköt jag upp dagens träningspass lite grann så det blev ett kvällspass. Laddade upp med en portion Olimp Massacra. Trodde att det skulle kännas tungt att träna vid 8 tiden men det gick riktigt bra faktiskt. Idag blev det Biceps, axlar och avslutade med 30 min löpning. 

Uppvärmning 10 min Crosstrainer
Stående hantelcurl 3x 8-10
Bicepscurl med stång (rygg mot väggen) 3x 12-15
Koncentrationscurl över bänk 3x 8-10

Sittande axelpress med hantlar 3x 8-10
Sidolyft med hantlar 3x 8-10

Avslutade sedan med 30 minuter på löpbandet.

Kände redan under uppvärmningen att det skulle bli ett väldigt bra pass!

Stående hantelcurl gick väldigt bra, fick lägga på mer vikt då det gick så lätt, kul ! :D
Samma med bicepscurl med stång, körde tungt och fick grymt pump, ådrorna kikade fram ordentligt! :)
Började bli lite tröttare när det kom till Koncentrationscurl. Sänkte lite i vikt och körde 3x 15 istället för 3x 8-10 för att chocka lite extra så började jag köra 5 reps då jag bara sträckte ut armarna halvvägs sen 5 reps då jag gick ner till full utsträckning sen avsluta med 5 halvvägs. Kommer nog fortsätta köra så lite nu och då för att chocka lite extra :)

Sittande axelpress gick också riktigt bra, fick kasta på mer vikt för att det skulle gå tungt att köra 8-10 reps.
När det kom till sidolyften så körde jag på samma vikt som jag gjort förut eftersom jag har känt av min tidigare skadade axel när det kommer till sidolyft och är därför lite extra försiktig där.

Kände att jag fortfarande hade energi kvar så jag körde 30 minuters löpning som avslutning på denna MYCKET bra träningsdag! :)

Sitter nu och dricker dagens sista portion med aminosyror . Ni hittar alla kost tillskott jag använder på sportkost.se

Nu blir det att streama gladiatorerna :)

Ha en bra helg allihop ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar