tisdag 17 januari 2012

Unilateralt och Bilateralt !

Inte uppdaterad här på ett tag så det är väll dags för det idag kände jag! :)
Sov riktigt bra i natt, fick 9-10 timmars sömn. Var helt slut efter att ha spelat innebandymatch i söndag och sedan innebandytränat igår. Dock bra att jag kör några innebandy pass och får upp lite puls för jag är lite för dålig på att sätta mig på en träningscykel eller ställa mig på ett rullband...Idag har jag gått tillbaka ifrån mitt "vad har jag inte kört på länge?"schema som jag kört under jullovet då jag vart hemma i Umeå till mitt vanliga schema. Provade köra både unilateralt och bilateralt idag. På schemat stod det Ben, triceps, mage på schemat och övningarna såg ut såhär!

Uppvärmning 10 min på motionscykel
Benböj x3
Benspark x4
Benpress x4

Pushdowns x4 Unilaterala
Liggande press från pannan x4
Dips x4

Russian Twist x3
V-situps x3
Raka och sneda Crunch x3

Kändes riktigt riktigt bra att köra unilaterala pushdowns, fick en helt annan känsla i triceps. På sista setet gick jag ner på lägre vikter och körde tills det kändes som att allt blod hade hamnat i triceps...! Kommer definitivt fortsätta variera mellan att köra unilateralt och bilateralt när det gäller triceps mer i fortsättningen och skaffa mig ett par ordentliga hästskor ;)  Axeln kändes bra när det kom till att köra Dips också, brukar kunna känna av den lite grann när jag kör dips men icket idag :)

Nu ska jag ladda telefonen med lite ny musik till morgondagens pass!






 

1 kommentar: