måndag 23 januari 2012

Here comes the Boom!

Ny vecka och nytt träningsschema! Började som vanligt dagen med att inta en portion aminosyror och sen fick jag skynda iväg till skolan. Jag har iofs inte speciellt långt till skolan men det blev bråttom ändå eftersom min väckarklocka verkar vilja ta sovmorgon...Måste nog införskaffa en annan väckarklocks-app... Som tur var så vaknade jag 08:45 så jag hade tio minuter på mig. Det blev turbofart i studentrummet kan jag lova! Idag kändes det som att lektionerna flög förbi ungefär lika fort som min rekordtid från att sova till att sitta i lektionssalen! Plötsligt var klockan 15:30 och det var dags att dra till gymmet ! Laddade som vanligt upp med min Pre-workout ca 30 minuter innan passet. Idag stod det Dips, Chins och mage på schemat. 

Dips  5X  reps max
Chins 5X reps max
Raka crunches 3X 
Russian twist med viktskiva 3X/sida

Chinsen kändes bra första setet. Låg på ungefär lika många reps som förra veckan. Andra setet så droppade jag för många reps. Till det tredje setet så kom lite djävlar anamma fram och jag köttade på och ökade med 4 reps över det andra setet. fjärde och femte gick det lite tyngre. Droppade 2 reps men jag höll mig kvar på lika många repetitioner genom 4,e och 5e setet vilket kändes bra! :) 

Det var ungefär samma sak med Dipsen. Gjorde ett bra första set, ett uselt andra och ett bra tredje sen började mjölk syran tala för sig vid 4e och 5e setet men jag är nöjd över att jag inte deppar ihop bara för att andra setet gick dåligt utan istället väcker liv i tjurskallen och tänker "bättre än så kan jag!!!" och sen bara körde på !  

Raka crunches, ja vad ska man säga...Det brände och sved så jag ville bara gå hem sista setet men jag kämpade på och slutförde övningen ! :) Tog och laddade inför Russian twist som gick riktigt tungt då jag redan var riktigt riktigt slut men jag gjorde det jag skulle, slutförde schemat ! 

Nu har jag käkat och tagit en till portion med aminosyror
Måste även tipsa om låten "Boom" med P.O.D. som jag nyss lagt till i min nya spellista. Riktigt bra träningslåt tycker jag ! :) 

Ikväll blir det plugg och kanske kika på en film om jag hinner med det. 

Hare bra !            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar