lördag 7 april 2012

Påsklov eller inte...

...Jag tränar ändå ! Idag blev det en välbehövlig sovmorgon ! Har passat på att göra bort några inlämningsuppgifter nu när jag är ledig. Skönt att ha gjort bort dom! :) Idag blev det ett riktigt tungt pass då jag fokuserade mycket på att "äga vikten" och verkligen hålla kvar vikten i några sekunder istället för att bara släppa ner den och sen köra igen. Passet började lite segt men det det ändring på efter ca 15 minuter !  Fick sån sjuuuk pump ! Kändes som att biceps skulle sprängas efter biceps curlsen !

Det var nog ett tag sen den där spegeln rengjordes ! 





Latsdrag 3x20
Dips mellan bänkar 3x20
Bicepscurls med stång 3x20
Benspark 3x20
Liggande hantelpress 3x20

Började med Liggande hantelpress, kände fortfarande utav basövningspasset men jag köttade på !

Dips mellan bänkar, började känna utav axeln lite grann i tredje setet men jag hade bara 4-5 reps kvar så jag körde på !

Bicepscurls med stång, oj oj säger jag bara ! Nu var slöheten borta som jag kände utav lite grann i början. Körde på utav bara h-vete ! Vikterna exploderade upp och togs ner mycket långsamt. Ville bara fortsätta efter att jag kört klart mina 3 set !

Benspark, Kände även här utav benböjen ifrån basövnings passet. Så jag körde lite lättare än vad jag brukar göra. Gick hyffsat lätt, jag hade nog kunnat pressa ut någon fler repetition men jag nöjde mig med 20.

Latsdrag, Fokuserade även här mycket på att äga vikten och verkligen få bra kontakt vilket jag fick ! Ruggigt skön känsla i latsen !

Nu ska jag käka vila och växa ! Kommer nog ha en härlig träningsvärk i morgon men den är välkommen ! Hatkärlek ?

2 kommentarer:

  1. Sa ju det! Efter en trög träningsdag kommer något bra :) Kul att det går framåt igen. Taggar träning när jag är tillbaka på skolan!

    SvaraRadera
  2. Japp så blev det :D Jadå det är alltid roligare när det går bra :) Okej härligt ! :)

    SvaraRadera