lördag 21 april 2012

Högreps & sammanfattning

Tänkte sammanfatta veckans träning lite kort !

I veckan har jag liksom förra veckan fokuserat väldigt mycket på den negativa rörelsen i alla övningar. Detta har resulterat i först o främst ett sjukt pump ! Men även en annan sorts träningsvärk. Svårt att beskriva men en helt annan känsla i musklerna dagen efter. Denna vecka har jag möblerat om i schemat lite grann för att vissa pass krockat med studiebesök vi haft denna vecka.

Känslan i vänster knä har letat sig tillbaka lite grann så det blir nog till att ta det lugnt i alla tunga benövningar en stund framöver !
Annars har veckan känts bra, nedräkningen inför tävlingen är i full gång och jag är ruskigt laddad. Jag kommer nog inte gå ut med något repetitionsmål här utan målet jag har är att slå mitt personbästa.

Hoppas bara på att jag får till knät så ska det inte vara några större problem att slå mitt gamla personbästa ! På tal om nedräkning så är det inte länge kvar nu innan jag pluggat klart. Så det är dags att börja spana efter ett annat gym att skriva in som andra hemadress snart. Tiden går så fort ! Det känns som att det var nyss jag packade upp alla saker här i rummet. Men jag har hunnit vart med om mycket, lärt känna många nya människor och lärt mig mycket. Vissa saker man lärt sig kanske man inte hade velat lära sig men men thats life ! :) Enough said ! :)

Idag har jag kört högreps träning, gick ganska bra. Hade inte riktigt den där orken som jag brukar ha men det är bara att ta nya tag.


Nu väntar vila och återhämtning till och med Måndag ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar