måndag 9 april 2012

Armar & Bröst !

Vaknade 10:30(!) i morse, skönt ! Klev upp och käkade frukost som vanligt men något försenat..Inte bra...Jag har inte gjort så jättemycket idag förutom att tvättat, städat, tränat och svarat på frågor kring kosttillskott.
19:00 drog jag till gymmet för att kötta Armar & bröst ! Det blev ett brutalt pass. Var sjukt laddad efter att både ha skrivit om kosttillskott, sett body building filmer och räknat ut att det är mindre än 2 månader kvar till tävling !   Nu sitter jag och klunkar i mig mina aminosyror och kolhydrater ! Sen blir det två gröttallrikar och några grovmackor med skinka och keso, mums ! Dagens pass innehöll dessa goa övningar;

Lutande hantelpress
Pushups på stepbräda
Sittande bicepscurls
Triceps pushups
Kick backs med hantel
Koncentrations curls över bänk

Var som sagt sjukt laddad inför detta pass så jag ville bara kasta mig över vikterna men först 10 minuter cykling.

Lutande hantelpress;
Vikterna bara flög upp, explosivt och äga vikten var fokus idag. Det gick ruggigt bra, fick bra kontakt och det kändes riktigt bra !
   
Pushups på stepbräda;
En ganska ny övning för mig där jag har ena handen på en step up bräda och den andra på golvet sedan gör en armhävning sen exploderar över till andra sidan av brädan för att byta arm som är på brädan och sen göra en armhävning där och sen köra på så. Utmanade mig själv lite mer idag än vad jag gjorde förra gången jag körde den. Sa till mig själv att jag ej skulle röra plattan med någon hand när jag bytte sida. Det blev snuskigt mycket tyngre, men jag körde på och plågade mig själv. Kunde nästan höra coachen stå bakom mig och skrika "två till, två till du orkar!" ända ifrån Göteborg :D

Sittande bicepscurls;
Slängde på mer vikt denna vecka men behöll fokus på att inte fuska och verkligen äga vikten och tänka på negativen och hålla emot vikten på vägen ner i curlsen. Fick extremt pump, älskar verkligen den övningen! :)

Triceps pushups;
Förra veckan började jag med att köra kickbacks före jag körde triceps pushupsen vilket inte var optimalt så denna vecka började jag med pushupsen vilket gav mig många fler reps. Skönt skönt! :)

Kickbacks;
Ökade inte något i vikt här denna vecka utan jag körde på samma vikt men fokuserade också här på att äga vikten och negativen.

Koncentrations curls;
Kände att jag fortfarande hade lite mer kräm kvar i biceps så jag slängde in den övningen också för att klämma ut det sista. Fokuserade inte på vikten idag utan jag kände mig fram och körde på den vikten jag kände att jag kunde göra 12 repsare på. Kontakt före vikt ! :)

No pain no gain! 




Det här passet var nog ett av dom bättre på länge, sjukt mycket energi, jag var som en duracellkanin som bara ville fortsätta ! Grym pump och bra kontakt!  Dagens pass får helt klart 10/10 hantlar !

Nu ska jag äta-vila-växa ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar