onsdag 28 mars 2012

Rygg & axlar !

Blev ordenligt påmind om gårdagens pass i morse ! Men det var bara att gilla läget och plåga sig upp ur sängen och käka frukost sen röra sig mot praktiken. Det blev en kort dag idag också. Så jag var i gymmet 14:00
Dagens uppgift i gymmet var att plåga Rygg och axlar och det gjorde jag helt klart !
Det var riktigt lugnt på gymmet, dom flesta är väll och jobbar vid 14:00 tiden. Jag körde riktigt tungt idag, körde ett uppvärmnings set  och efter det tre tunga set ända till jag inte orkade rubba vikten! Har känt mig mycket pigg hela den här veckan, kan det vara Soul rippern :D ? Tror nästan det för jag får så sjukt mycket energi och bra fokus !

Gillar helt klart det nya schemat ! När jag kikar i träningsdagboken över dagen så ser det lite lustigt ut när det kommer till repsen må jag säga !

Latsdrag
Uppvärmnings set; 12 reps
Set nr 1; 14 reps
Set nr 2; 12 reps
Set nr 3; 13 reps

Jag var riktigt trött redan efter 8-10 reps men jag fortsatte ändå ! Intressant att jag ligger på nästan lika många reps vid "muscle failure" på alla set fastän jag ökade ca 10 kg per set. Finns mer att hämta än vad man tror !

Smala pullups var inte så mycket att snacka om, matade på och det kändes ruggigt bra !

Enarms hantellrodd
Uppvärmning; 25kg x 12
Set nr 1; 30 kg x 12
Set nr 2; 35 kg x 12
Set nr 3; 35 kg x 12

Det gick inte speciellt tungt, eller ja dom sista 2-3 repsen gick väll lite tungt men jag skulle behövt tyngre hantlar när det kommer till hantellrodd. Det var den enda övningen jag inte körde till muscle failure idag.

Drag till bröstet
Uppvärmning; 28,5 x 12
Set nr 1; 38,5 x 9
Set nr 2; 38,5 x 12
Set nr 3; 38,5 x 10

Jag körde på samma vikt igenom hela övningen då den kändes bra. Kunde köra helt slut på mig själv men ändå behålla en bra teknik och inte börja fuska !

Stående axelpress med stång gick inte så bra idag, men jag plågade mig själv och körde på tills jag kände att det inte fanns mer att hämta på det passet.



Kommer nog sakna denna lyx som jag just nu befinner mig i när jag kommer tillbaka till studentgymmet ! Då blir det att plocka fram fantasin igen.




 Känns bra att axlarna börjat ta lite mer plats i kläderna ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar