fredag 16 mars 2012

Click click boom !

Nu har jag varit och gymmat efter ca 2 veckors vila. INTE okej !!
Innan passet tog jag 30g Carbonox, 10 g EAA och en skopa Soul ripper. Det är jättesvårt att kunna bedöma Carbonox och EAA efter att bara ha tagit dom en gång. Måste nog träna 5-10 pass innan jag kan utvärdera fullt. Men PWO,n kände jag däremot av. Kände inte utav den på samma sätt som jag gjorde när jag använde
Massacra. Massacra kändes mer direkt medans Soul ripper smög sig på under passets gång.

Jag kände mig starkare och orkade mycket idag. Carbonoxens smak var jättegod och gick ner lätt. Samma med EAA. Soul ripper, där visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Vid blandning med vatten så blev det ljusrött vilket gjorde att jag tänkte att det skulle ha en Jordgubbssmak men njeeea inte riktigt. Det är jättesvårt att beskriva smaken på Soul ripper. Men den var helt klart god det fanns inget att klaga på där, blandade sig bra i vatten också. Fick upp grymt bra pump idag också, speciellt i axlar och bröst !

Axelpress 3x6
Bänkpress 3x6
Marklyft 3x6
Chins 3x6 med viktskiva
Dips 3x6 med viktskiva
Benböj 3x8

Tog det som vanligt ganska lugnt när det kom till Axelpressen. Känner inte riktigt att jag vågar ge mig in på några bamsevikter ännu och riskera att slita upp en ny skada. Så där kommer jag fortsätta ta det relativt lugnt.

Bänkpress gick riktigt bra, laddade på med tävlingsvikter och det gick bara fint!
 
När det kom till marklyft så kändes det som att Soul rippern hade börjat värka ordentligt, svettigt och mycket ådror ! Gick riktigt bra, var nära på att slänga på ett försök till ett nytt personbästa men jag sparar det till ett pass då jag inte kommit direkt ifrån en längre vila.

Chins och dips gick fint, axeln strulade inte någonting som den har velat göra förut. Så det kändes riktigt bra!
Avslutande passet hårt med benböj, knät kändes faktiskt riktigt bra idag ! Inga konstiga känslor i det som jag brukar få. Så jag är helt klart nöjd med dagens pass ! :)


Nu ska jag dokumentera passet i min träningsdagbok och sedan bara ta det lugnt resten av kvällen !

Trevlig kväll !

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den smakar typ svart vinbär? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du nog rätt i, den påminner lite grann om svart vinbär faktiskt ! :)

      Radera