lördag 11 februari 2012

Varit lite lat när det kommit till att uppdatera bloggen nu ett tag så idag blir det ett ganska långt ett!

Rackarns axel!
Axeln fortsätter strula, kan bero på att jag körde ett litet "special-pass" i torsdag och ej återhämtat mig ifrån det ännu då det blev ganska tungt! Körde en genomgång på alla 5 grenarna i Fitnessfive. Bicepscurls med stång med rygg, rumpa och huvud mot en vägg, dips, chins, benböj och bänkpress!

Körde nästan allting enligt tävlingsreglerna
Bicepscurls på 50% av min kroppsvikt. Där blev det 14 reps som max
Chins kroppsvikt 16 reps
Dips, 28 reps
Benböj där har jag inte riktigt hunnit komma ikapp ännu så det blev att köra safe, 90 x 12
Bänkpress kroppsvikt 77 x 5

Bicepscurlsen gick riktigt bra, ökar väldigt fort nu med det nya schemat som jag fått av Coach Madeleine !
Chins gick väll sisådär, inte missnöjd men inte nöjd heller, måste öka minst 10 reps i chins känns det som!
Dips, Axeln fungerade bra och jag ligger snart över 30-sträcket vilket känns bra ! :)
Benböj, Benen har inte riktigt hunnit med i samma takt som överkroppen gjort, jag får en konstig känsla i mitt vänstra knä när jag kör benböj. Ska nog ligga kvar på 90 kg och köra safe en månad till så jag vänjer benen ordentligt.
Bänkpress, Funkade fin fint! Inte jättenöjd med hur många reps jag gjorde men det går framåt! Med tanke på att för någon månad sen så fick jag ont i axeln direkt jag skulle pröva mig på 50 kg i bänk...Bäst att vara rädd om axeln nu så jag inte drar på mig någon onödig skada igen! :)

Det var Torsdagen det! :)

Jag har ju hunnit med ett pass igår och idag också!

Disco-Fredag;

Stående hantelcurls
Uppvärmnings set  10/20 som vanligt
15 x 15
30 x 12
36 x 8
Bicepscurls med rygg mot väggen (enligt reglerna)
38x10
38x8
35x7
Koncentrationscurl över bänk
25x10
30x10
30x12
Sittande axelpress
25x10
25x15
35x12
Sidolyft
Här brukar jag alltid köra relativt lätt eftersom jag har känt av att axeln kan börja säga emot när det kommer till sidolyft.
20x15
20x15
30x12

Det var fredagen det!
Och nu till dagens pass bröst och triceps!

Bänkpress
20/20
50/15
75/5
70/5
Kände utav axeln lite vid det tredje setet, har nog som sagt inte återhämtat mig riktigt från i torsdags så jag sänkte och körde safe i stället! :)

Hantelpress lutande bänk
20/18
30/15
35/12
Här kändes det lite bättre med axeln men kände fortfarande lite lite grann så tog det ganska lugnt.
Flyes
45/15
45/12
Och sista setet uteblev då jag kände utav axeln! :/
Triceps pulldown
20/20
25/15
30/15
30/12

Dips med viktskiva uteblev eftersom jag hade känt av axeln så pass mycket tidigare under passet så det kändes inte värt att riskera något !


 Han ger inte upp i första taget!!


Uppvärmnings set 


Fotograf; Emelie

Nu väntar mat och vila!

1 kommentar: