söndag 26 februari 2012

Sitter just nu och käkar och laddar inför ett tävlings-pass. Dvs köra Benböj, bicepscurls, bänkpress, Chins och dips! Det kommer dock inte bli helt enligt planerna eftersom jag körde bröst igår kväll. Så bänkpress kommer jag inte ha med idag. Jag kommer istället lägga till någon triceps övning. Har även fått mig en ordentlig morot nu så idag blir det 110% slakt i gymmet! Jag har 101 dagar kvar tills den officiella tävlingen. Sitter i tankar om att öka takten och klämma in 1 eller kanske 2 pass till i veckan ? Jag har grubblat en hel del kring hur det kommer gå...Hur bra kommer jag egentligen kunna prestera med 4 månaders förberedelse ? Ja det återstår att se ! Nu är det bara att lägga ner 110% i varje reps, varje set, varje träningspass, varje vecka och varje månad fram till tävlingsdag! Då allting avgörs i 5 tävlingsmoment. Frågan många kanske ställer sig är "Varför träna ett helt år inför EN dag?" Ja det är förståeligt ifall många tänker så, eftersom jag har ganska mycket tatueringar (höger arm täckt) så gör det att jag inte kan ställa upp och tävla i tex Athletic Fitness, Classic bodybuilding osv och kunna ställa upp i fler tävlingar per år. Vilket kan kännas surt men det finns inte så mycket att göra åt den saken. Utan det är bara att fokusera på det jag KAN göra och inte lägga energi på det jag inte kan göra. Har fått jättebra stöd ifrån hela teamet vilket betyder väldigt mycket när hjärnspöken dykt upp! Jag har insett att gå vidare ifrån deltävlingen i Umeå kommer vara väldigt svårt när jag har gått ifrån en 69kg thaiboxnings kropp till 77 kg Fitnessfive kropp på ungefär 4 månader. Det är en stor förändring som skett redan men jag har en lång väg kvar vilket jag insett. Men jag kommer göra mitt bästa.
Nu bär det av till gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar