tisdag 11 september 2012

Tung Tisdag !

Hade ställt klockan på 9 i morse, vaknade och var riktigt trött ! Ringde till Sjukan som planerat, "vi ringer upp dig klockan 11" Okej tänkte jag, men inte gjorde dom det inte...Får ställa klockan i morgon igen då..

Klev upp efter det och käkade frukost, satt mig vid datorn och kikade på Safe tills jag vaknade till.

Eftersom det ej blev något benpass igår pga dålig sömn så var jag galet taggad innan dagens axlar, biceps, rygg pass !  Men halvvägs till gymet så insåg jag att jag glömt kortet till gymet. *Svordomar* ! Cykla hem igen och hämta ! Tillslut tog jag mig till gymet i alla fall :)

Latsdrag 6-2 set
Stångrodd med smalt grepp 6-2 set
Bred rodd i CC 3x8-10
Axelpress 6-2 set
Arnoldpress 2x10-12
Sidolyft 4x8-10
Stångcurls 4x 10-12

Latsdragen gick riktigt bra ! Värmde upp med 18 reps, sen körde jag tungt på 8 reps, sen 6 set x 2 repetitioner svintungt ! Fick bra kontakt och det kändes verkligen i latsen efteråt. Tur det...

Stångrodd med smalt grepp kändes också bra, riktigt fina nya maskiner tenton köpt in också !

När jag kom till bred rodd så kändes det att jag kört TUNGT. Så jag sänkte vikten lite och fokuserade på att göra övningen korrekt istället för att gå på vikt och sen kanske fuska..

Axelpressen gick ganska tungt, kände dock inte utav skadan någonting vilket var bra.

Arnoldpressen är relativt ny för mig så där jobbar jag bara på tekniken just nu och lite fler repetitioner.

Sidolyften kändes inte bra idag, så där backade jag efter två set då jag började känna utav axeln lite.

Stångcurls, kändes bra, fick grymt bra tryck i biccarna ! Det gick faktiskt lite lätt att köra på vikten jag kört på några veckor så det blir att höja vikt nu !

Efter det så var det dags för min långtråkiga rehabövning. Man står bara och kollar på klockan och känner muskeln bränna, vilket iofs är bra eftersom det är syftet :)

Nu ska jag käka och sen blir det nog en film och bara ta det lugnt och ladda inför morgondagens pass! :)



  Härlig låt att lyssna på innan passet, blir lite extra taggad ! 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar