lördag 29 september 2012

Jobb

Nu har det varit lite glest mellan inläggen här.


Som jag nämnde tidigare så höll jag det lite hemligt för alla papper som ska skrivas, snack med kontaktpersoner lite här o var drog ut på tiden lite. Men i Måndags så var min första dag som anställd igen.


För cirka ett år sedan så gjorde jag en 6 månaders lång praktik på företaget Simpson sweden
Arbetsuppgifterna var väldigt väldigt varierande. Det vara allt ifrån att måla staket, klippa gräs, ta emot och skicka iväg beställningar över hela sverige och att fara runt på olika dragracingtävlingar runt om i Sverige, vi var även över till Finland och stod som "trackside service"

Vad är "trackside service" ?

Som man ser på hemsidan så är Simpson ett varumärke som tillverkar personlig säkerhetsutrustning till människor som håller på med motorsport. När det då är någon tävling som vi bestämmer oss för att åka till så gör vi lastbilen och trailern redo för tävling. Vi står då "trackside" och svarar på frågor, hjälper folk med att prova ut storlekar på hjälmar, handskar, skor, overaller osv osv !

   
Här står jag trackside och svarar på frågor kring hjälmar


Efter mina 6 månaders praktik så hade jag lärt mig MASSOR. Både kring racing men även utanför racing. 
Jag började efter det att studera till personlig assistent uppe i Skellefteå. Studerade färdigt och jobbade inom äldreomsorgen i två månader. Sedan fick jag förfrågan att börja jobba för Simpson Europe. 

Med tanke på hur lärorik och rolig min 6 månaders praktik var så tackade jag ja direkt.

Nu väntar en vinter med mycket förberedande jobb, resor till mässor utomlands och sedan kommer en sommar som förhoppningsvis kommer bjuda på bra racing väder och ännu mer kunskap ! 

1 kommentar: